Translate

tiistai 29. tammikuuta 2013

Kissan kosto?

Mua ärsyttää.. Oon koittanut sietää tätä kohta vuoden ja nyt alkaa pikkuhiljaa jo riittämään. Mun asunto haisee voimakkaasti kissan kuselta.. Aina kun tulen kotiin aloitan kierroksen asunnossa ja aina jostai nurkasta löytyy iso lammikko KUSTA.. Joo kyllä ja yleensä tämä siis tapahtuu mun vaatteisiin tai kenkiin.. Itseasiassa mun lempi laukkunikin päätti kissa kusta. Asiaa vaan hankaloittaa se, että en tiedä kummasta ''mussukasta'' on kyse! Molempia siis rankaisen ja näytän kusta ja kiellän jurkästi ''ei ei ei!'' Veeti menee kaikkein vaikeimmaks ja on jo oikeestaan piilossa ennen kun nappaan sen.. Viljami aina työntämässä nokkansa joka paikkaa.. Joten siksi hyvin vahvat epäilyt, että se on veeti.. Mutta miksi??! Miksi se tekee niin.. mä oon yksinkertaisesti kyllästyny joka päivä siivoilemaan kamalia kitkeriä kissan kusia! MITÄ TEEN???

Äiti käskee lopttaan Veetin.. Et voi elää tollasen kissan kanssa. Jooo vittu lopettasit itte kissan joka on sulle kuin oma poika.. Rakastan Veetiä enemmän kuin mitään. Miksi se tekee nän? :(

Nyt taas siivoileen ku löyty kätkö just pari kertaa pestyistä kengistä ----------->

moikka! myöhemmin vielä tulossa päivitystä.

7 kommenttia:

  1. Kai sulla on kissoille puhdasta hiekkaa hiekkalaatikossa? :)

    Onko sulla kaks vai yks laatikkoa, et jos ne molemmat ei tahdo käydä samalla laatikolla? :)

    Mietiskelin vain, että tuossa voisi olla pari syytä, joista enemmän epäilen vaihtoehtoa numero kaks.. toivottavasti sun karvapallero lopettais ton kiellettyihin paikkoihin pissismisen :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On vaan yksi hiekkalaatikko, koska vessa on yhtä iso kuin mopoauto :DDD Mutta puhtaat hiekat on kyllä :o

      Poista
    2. tai no siis kun tuun kotii tottakai se on täys paskaa :DD

      Poista
    3. niin on tietty.. mietein vaan et ehkä ne ei molemmat suostu käydä samalla hiekkiksella... oon meinaan törmänny aiemminkin sellaseen tilanteeseen.. :s

      Poista
    4. hmmm.. ei kyl millää mahu kahta hiekkistä :s ja joskus kun asuin vielä äidin hoivissa niin meillä oli 3 kissaa (mukaanlukien tää mun Veeti) ja kaikki teki tarpeensa kiltisti samaan astiaan.. Kaikki ongelmat alkoi ku muutin omaan asuntoon ja otin Veetille kaveriksi viljami kisun. Siks syytinkin aluksi viljamia koska se oli uus ja kaikki alkoi kun se tuli taloon. Mut kyllä kaikki näyttäs osoittavan veetin olevan syyllinen.. ÄH! turha se n syyllistä etsiä. pitää miettii vaan miten ongelman saa ratkaistua.. toki umpinainen astia ja esim eteiseen etc ton toisen lisäks.. ?

      Poista
  2. Moikka! Anteeks random, mutta löysin sun blogin ja tää merkintä pisti silmään sikäli, että mun oma kissani harrasteli yhdessä vaiheessa erittäin paljon samaa (kaiken muun pahuuden ohella). Lopetti pariksi kuukaudeksi pissailun, kun leikattiin, mutta muutto toiselle paikkakunnalle ja sitä myöten uuteen asuntoon laukas taas jotenkin sen "merkkailun". Juurikaan ei uskalla mattoja pitää lattialla, koska monet matot on tän takia menneet pilalle (eikä niitä kannata pitkään säilytellä vaikka kuinka pesis, kissan pissa pinttyy erittäin vahvasti kiinni ja vaikkei oma nokka sitä haistais niin kyllä kissa sen löytää).
    Tässä vähän aikaa sitten kissa lopetti huoneisiin pissailun (tiedettävästi) kokonaan, kun aloimme viettämään enemmän aikaa kotona ja aikaa kissojen kanssa (tämän yhden lisäksi kaksi muuta), eli silkkaa mielenosoitusta oli ainakin jonkin aikaa jo ollut.
    Saattaa toki myös johtua uudesta kissasta, Veeti on tullut hyvin reviiritietoiseksi ja tekee selväksi "mistä kana pissii" :DD

    Kannattaa käydä kysymässä ihan lemmikkiliikkeistä apuja tähän ongelmaan! (: Sen verran myös muistan, että on olemassa hajusteita, joita saa kiinnitettyä seinään ja ne sitten jotenkin lieventää sitä kissan pissailua, en nyt vaan muista niistä sen enempää.

    MUTTA toivottavasti saat ongelman kuriin ilman kissasta luopumista. Muistutan kuitenkin, että viime kädessä se saattaa olla oikea ratkaisu jos on leikattu kissa eikä loppua näy, siinä vaan menee enemmän ja enemmän rahaa, kun kissa tuhoaa paikkoja. Ja kyllähän se kissan voimillekin ottaa, jos päivittäin saa kokea torumista. Kissat kun ovat itsepäisiä otuksia. Ja sen verran annan vinkkiä, että ehkä koiralla se "pissan näyttäminen" voi onnistua, kissa täytyy saada heti teon hetkellä kiinni tilanteesta, muuten torumisella yms. ei ole juurikaan merkitystä ja kissa vain hämmentyy enemmän. (enkä nyt moiti tahallani tapojasi, ehdotuksia vain! (: ).

    Anteeksi romaani, selviähän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei kiitos vastauksesta! Tosta oli paljon apua ja sain hyviä vinkkejä! Enköhän minä selviä :)! Tiedän että toruminen on turhaa, mutta tuntuu jotenkin tyhmältä olla tekemättä mitään.. muutamaan otteeseen oon jättänytkin.. itsekseni vaan kiroillu ja kurkann uselkäni taakse niin molemmat kissat visusti piilossa vaikka ne juuri siinä leikki ;D.. Usein pissoja löytyy mun lempi vaatteista tai kengistä.. sellasista mitä käytän päivittäin. Jos sohvalle jätän lempi housuni ne on heti kusessa :( Oisko se jonkinlaista kostoa kun oon aika vähän kotona ja kun oon kotona oon paljon koneella.. kyllä kissojani tietty huomioin ja ilosena ne mua tulee aina vastaan iloisesti maukuen :D Mutta joo yritän ny selvitä jotenkin.. tää pissanhaju on kammottava! ja kun on vielä vuokrahuoneisto ja just rempattu.. Laminaattilattia ei kestä yhtään kosteutta..

      Poista