Translate

tiistai 27. tammikuuta 2015

Älä jätä yksin

Moi :)

Aivan tähän aluksi kerron mahtavia uutisia! Sain meinaan töitä, eikä se ollut helppoa! :)
Olin tosiaan parisen kuukautta työttömänä valmistumiseni jälkeen. Laitoin jo ennen valmistumista hakuja kymmeniin eri paikkoihin ja kun ei tärpännyt jatkoin parin kuukauden ajan etsimistä ja tein kymmeniä ja kymmeniä hakuja eri paikkoihin. Hain vaikka minkälaista duunia. Varastosta Siwan kassaan ja vaativimpiin tehtäviin. Sanotaanko nyt näin, että työpaikka, jonka vähiten uskoin minulle vastaavan, soittikin minulle ja kutsui työhaastatteluun. Samana päivänä sain tietää myöhemmin, että sain paikan. Kyseessä on RAY raha-automaattiyhdistys ja työ on todella vastuullista. Meillä on siistit ja hienot tilat ja työvaatteet ja olo on kuin ammattilaisella (joka minä kyllä oikeastaan nyt olenkin :D ) Mulla aukeni todella mahtavat mahdollisuudet uraani ajatellen. Tästä jää hyvä jälki CV:hen ja minulla on myös mahdollisuus työllistyä jatkossa kyseisessä firmassa. :)

Vastuullista hommaahan tämä on, mutta kun rutiiniin pääsee ja oppii ns. talon tavoille, ei tämä ole hullumpaa! Matikkapäätä mun pitää treenata oikein urakalla ja saada itseluottamusta. Kovasti olen mielestäni kehittynyt ja suhteellisen lyhyessä ajassa, joten JES, hyvä minä!


Älä jätä yksin

Hehkutin viime postauksessa sitä kuinka en anna enää vanhan pas*an kalvata mieltä ja aloitan elämäni puhtaalta pöydältä, se olikin helpommin sanottu kuin tehty. Tulikin lisää takapakkia ja ehtisin jo menettää toivon täysin. Onneksi on joitain hyviä ihmisiä, jotka jaksaa mua tukea, vaikka en kauheesti osaa avautuakkaan. Riittää, että he ovat lähellä ja tiedän, että he on tukenani kaikesta huolimatta. Pelkästään jo tieto siitä, että jotakin kiinnostaa mitä mulle kuuluu ja kuinka minä voin saa hyvän mielen. Tulee hyvä olo kun joku muistaa ja haluaa tietää miten mulla menee <3 Se on pieni asia, mutta suunnattoman tärkeä! Joten jos tiedätte jonkun ihmisen joka ei pyydä apua ja väittää selviävänsä yksin, älä silti jätä häntä yksin ja mene uskomaan että joo paras jättää asia sikseen. Ei tietenkään kannata ruveta ns. tyrkyttämään itseään vaan kertomaan tälle henkilölle, että jos ja kun hän tarvitsee kuuntelijaa, olet siinä heitä varten. :) Muistakaa kysyä kuulumisia ja piristää pienillä sanoilla toisen päivää. Pienet teot on välillä niitä joilla on suurin merkitys! Älä jätä ketän yksin vaan ole aina siellä, koska et koskaan tiedä, koska itse tarvitsisit apua.

Future plans!

Mulla on nyt kuluvalle vuodelle jos jonkinmoista menoa ja suunnitelmaa! :)
Aloitetaan vaikka ihan luettelemalla kaikki yksitellen.

1. Olen ottanut osaa susien suojelussa. Sudet on upeita eläimiä, joita ei ole enään paljoa jäljellä. Mielestäni ihmisten susikammo/viha pitäisi saada kitkettyä pois. Monella on todella kiviaikainen käsitys näistä upeista eläimistä, eikä heille anneta niiden ansaitsemaa arvoa. Toki se on ymmärrettävää, että susia rupeaa liikkumaan niin sanotusti ''ihmisten nurkilla'' mutta se onkin ihmisten oma syy! Susilla ei ole enään tilaa liikkua ja elää, koska ihmiset rakentavat heidän reviireilleen omia asutuksiaan. Siinä ei susi tunkeile ihmisten alueelle, vaan aivan toisin päin!

- Tosiaan susiin liittyen olen tutustunut hienoon ihmiseen nimeltä Stefan Gofferje. Hän toimii päätoimittajana suomen ainoassa susiin keskittyneessä nettilehdessä. www.susilauma.fi

Suunnitelmissa on lähteä kesällä Saksaan ''Wolf Centeriin''. Suunnitelmissa on siis, että minut heitetään keskelle 5-6 suden laumaa. Eli heitimmekin läppää, että tehtävänäni olisi ''Be eaten by the wolves in front of the camera'' :D Tästä asiasta tulen varmasti kirjoittamaan vielä paljon lisää! :)

2. Ehkä kaikkein tuorein on torstaina tapahtuva valokuvaus sessio missä pääsen malleilemaan ''harrastuspohjalta'' toimivan valokuvaajan Munky Stylen malliksi. :) Muitakin ihmisiä tulossa samaan aikaan kuvauksiin, joten innolla odotan uusiin ihmisiin tutustumista! Ja kun kaveri lähtee messiin niin ei jännitäkkään niin paljon. Mulla on aina ollut ongelmana se että en tunne itseäni luontevaksi kameran edessä. Olen kuvissa aina kauhean jäykkä, joten toivon suuresti, että saisin nämä kuvat onnistumaan! Onneks on kuitenkin nyt ns. ammattilainen kuvaamassa joka varmasti tietää kuvakulmat ja osaa ohjeistaa mua. Nuo tänne postaamani kuvat ovat useinmiten äitini ottamia kuvia ja senhän huomaa laadussa! :D Ammatti mallikaan ei näytä hyvältä jos äiti pääsee esittämään valokuvaajaa! Meinaan ei järjestelmäkamerakaan auttanut asiaa.. Aina ne kuvat heilahti ja rajattu hassusti ;) Kyllä se valokuvaus on taitolaji! Itse kanssa viihdyn tosi paljon kameran takana ja haluaisin viedä valokuvaus harrastukseni pidemmälle! Siitä juttua seuraavaksi ;)

3. Valokuvailu on ollut aina mun intohimo. Pääasiassa kuvailuni on rajautunut luontoon. Pari kertaa olen ihmistä päässyt kuvaamaan, ja se on todella mielenkiintoista hommaa ja tykkäisin tehdä sitä lisää! Sain tosiaan mahdollisuuden päästä kuvaamaan Promokuvat Lihamylly nimiselle Hämeenlinnalais bändille! Käykää ihmeessä tykkäilemässä tuolla facen puolella, jos metallimusiikki yhtään iskee \../

Siinä on nyt kolme suurinta ''tapahtumaa'' jotka on tiedossa :)!
Eli aika jees vuosi 2015 tulossa.
Joten seuratkaa minua täällä bloggerissa tai jos tuntuu helpommalta pysyä kärryillä mun tekemisistä ja menoista tms. käykää tässä tapauksessa tykkäilemässä minusta Facebookissa ja muistakaa valita asetuksista, että saatte ilmotuksia tai haluatte uutisten näkyvän facebookin etusivullasi. Automaattisesti näin ei jostain syystä käy. :/

Kiitos ja kumarrus ja oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille! <3

-Helena Chatoyant (HelenaTheDreamer)

ps. kysymys! Pidänkö tämän uuden Chatoyant nimiliitteen vai palaanko takaisin dreameriin? Eräs Ranskalainen ihminen tuli minulle sanomaan, että chatoyant tarkoittaa ranskaksi ''päilyvää'' vaikka tosiaan netistä löysin artikkelin, jossa mainittiin Chatoyantin tarkoittavan ''like a cat's eye''  En tiedä onko tämä epäselvä, vai olisko teillä muunlaisia ehdotuksia? :)


1 kommentti:

  1. Silmät huutaa kuolemaan. :D Aivoissa verisuoni katkeaa. Kävin lukemassa sun kaikki vanhat blogit ja herran jumala! Teedetään vanhoja juttuja kun et uusiakaan tee pitää lukea vanhoja. Ainot asia mitä blogista jäi mieleen i wish i would been there to support you more but hey! :D Jossain tuli itkua ja joistain oli silleen awesome! IM happy. Niinku oon ig kommentoinut sulle niin sussa ei ole mitään vikaa, edelleen koitan keskiä tavan saada suo jostain kiinnni jossa voisi jutella koska olen varmaan 3v ajan halunnut tutustua suhun ystävänä ja vieläkään saanut suo kiini mistään. :D

    VastaaPoista